מדריך עלויות שירות מירס (מכשיר קשר ארצי)

מרכיבי העלות של שירות מירס בכיסוי ארצי על גבי רשת הסלולר, כוללים שלושה מרכיבי עלות עיקריים ומדריך זה מציג העלויות הכרוכות בשירות POC / מירס. 

כפי שצויין בהקדמה עלות שירות ה POC / מירס כוללת שלושה מרכיבים עיקריים: תוכנה, חומרה ותקשורת.

עלות השימוש בשירות אפליקציית POC / מירס – תוכנה

העלות של שירות אפליקציית POC / מירס היא עבור אפליקציה ה POC/מירס המותקנת במכשיר טלפון סלולרי רגיל או טלפון סלולרי ייעודי עם לחצן PTT או מותקנת על גבי מחשב בדרך כלל בתצורה של עמדת שיגור (דיספטצ’ר Dispatcher). 

אפליקציית ה POC / מירס מתקשרת עם שרת מערכת ה POC / מירס בכדי לאפשר את שירות ה POC / מירס.

עלות זו היא עלות בדרך כלל עלות חודשית ומגלמת בתוכה את עלות תחזוקת (לרבות פיתוחים) אפליקציית ה POC/ מירס,  תחזוקת תוכנה/ות השרת/ים של מערכת ה POC / מירס, עלות השרת/ים בהם מותקנת תוכנת מערכת ה POC / מירס, עלות אחסנה ותפעול השרת/ים, עלות קישור לאינטרנט, ועלות שירות תמיכת לקוחות. 

לכל ספק שירות POC / מירס יש לפחות אפליקציה אחת, אך למרביתם יש לפחות שתי אפליקציות. כמו לדוגמא אפליקציה למערכות הפעלה אנדרואיד ואפליקציה למערכות הפעלה ווינדוס. רמת המחיר החודשית היא זהה או שונה לכל אחת מהאפליקציות.

ישנם ספקים שמתמחרים עלות חד פעמית להתקנה האפליקציות, הגדרות האפליקציות והגדרות המערכת. 

קיימים מקרים שספקים דורשים עלות נוספת לתכונות נוספות שהן לא במסגרת החבילה הבסיסית  לדוגמא הקלטת השמע בשרת, תמיכה בריבוי מסכים בעמדת השיגור (Dispatcher), עמדת ניהול משתמשים וכו’.

ל WePTT יש שלוש אפליקציות עם שתי רמות מחיר:

רמה מחיר אחת: WePTT Basic (עבור איש צוות).

רמת מחיר שנייה: WePTT Pro (עבור מנהל), Dispatcher (עמדת שיגור). 

העלות עבור האפליקציות הן אחת לחודש וכוללות: התקנה האפליקציות ,הגדרות האפליקציות והגדרות המערכת. עמדת השיגור (dispatcher) כוללת האזנה להקלטות של שבועיים אחרונים, ותמיכה בריבוי מסכים. בנוסף ללקוח קיימת אפשרות גישה לניהול המשתמשים של הארגון שלו: עדכון והגדרת קבוצות, עדיפויות ותכונות נוספות.

עלות הטלפונים הייעודיים (מכשיר קשר עם כיסוי ארצי) - חומרה

עלות טלפונים הסלולריים ייעודיים, הכוללים לחצן PTT ואביזרים. מחושב בדרך כלל על פי עלות חד פעמית, אך לעיתים עלות זאת נפרסת לתשלומים.  

לרוב הטלפונים הניידים הייעודיים יסופקו בנוסף לשירות ה POC / מירס. אך קיימים מקרים שנדרש להתקין את אפליקציה ה POC / מירס במכשיר טלפון של הלקוח.

קיימים דגמים רבים של טלפונים ייעודיים עם PTT וכל ספק מציע דגמים שונים. לכן גם קיימים פערי מחירים משמעותיים בין הספקים, חלק מספקי שירות ה POC / מירס רוכשים את הטלפונים הייעודיים מספקים מקומיים. 

פערי המחירים בין דגמי הטלפונים השונים תלוי במספר גורמים: 

  • יצרן המעבד של הטלפון – אמינות ביצועי הטלפון תלויה באיכות המעבד.
  • ביצועי המעבד – רוב המעבדים הקיימים מתאימים לדרישות הביצועים של אפליקציית ה POC/ מירס).
  • גודל זיכרון – אפליקציית POC / מירס אינה דורשת משאבי זיכרון רבים לכן אין צורך בזיכרון גדול. בעיקרון מספיק זיכרון של RAM 0.5G  ו ROM 4G.
  • תמיכה בדור 4 – חשוב מאד שהטלפון יתמוך ברשתות 4G -LTE.
  • מסך ומסך מגע – ככל שגודל המסך והרזולוציה שלו גדולים יותר המחיר גבוה יותר. קיימות אפליקציות POC/ מירס שתומכות בטלפונים ללא מסך מגע. לעיתים נדרש טלפון פשוט עם מסך קטן או ללא מסך בכלל. 
  • סוג מערכת הפעלה. מכיוון שאפליקציית POC/ מירס אינה דורשת ביצועים יוצאי דופן מהמעבד. קיימת חשיבות לגרסת מערכת ההפעלה של הטלפון. רצוי לבחור טלפון שידוע שמערכת ההפעלה המותקנת בו היא בגרסה יציבה ולא גרסה חדשה שייתכנו בה באגים.
  • סוללה – ככל שהסוללה היא בעלת קיבול גבוה יותר, מכשיר הטלפון יפעל זמן רב יותר.
  • עמידות לתנאי סביבה ונפילות – ככל שהטלפון עמיד יותר לתנאי סביבה קשים יותר הוא גם יקר יותר. 
  • אפשרויות טעינה – טעינת הטלפון נעשית בעיקר ע”י מחבר ה USB של הטלפון, קיימים דגמים שתומכים בעמדת עגינה לטעינה. השימוש בעמדת עגינה הוא רצוי מאד על אף שהוא מייקר את העלות הכוללת של הטלפון. אם קיימת מגבלת תקציב רצוי לבחור טלפון שמחבר הטעינה שלו הוא מסוג TYPE-C שהוא עמיד יותר ממחברי טלפון אחרים. 

רצוי לרכוש את הטלפונים מספק שירותי ה POC / מירס, ולא לרכוש את הטלפונים הייעודיים ממקור אחר, הסיבה היא שכאשר יש תקלה מכל סוג שהוא, לספק שירותי ה POC / מירס תהייה האחריות הכוללת כדי שיוכל לתמוך בפתרון הבעיה. 

רצוי גם לא להסכים שהתשלום עבור הטלפון הייעודי יכלול את עלות שירות  ה POC / מירס ועלות שירות הרשת הסלולרית ,לתקופה מסוימת (בדרך כלל ל 36 חודשים / 3 שנים). ב “שיטה” הזאת לכאורה ללקוח אין כוח מיקוח עם הספק לגבי טיב איכות השירות של שירות ה POC / מירס, מכיוון שהלקוח לכאורה רכש טלפון ייעודי PTT  מהספק וקיבל את השירות ב”חינם” ללא עלות. לכן יש לדרוש לקבל הצעה עבור המכשיר הטלפון הייעודי בלבד. 

במקרה שאפליקציית ה POC / מירס מותקנת על מכשיר הסלולר של הלקוח, הספק מעביר לינק להורדת האפליקציה והוראות חיבור האפליקציה לשירות ה POC / מירס.

ל WePTT יש מגוון רחב של טלפוניים ייעודיים עם PTT: נישאים, ניידים לרכב, קבועים. הטלפונים הייעודיים PTT הם אמינים מאד, ומסופקים עם שנה אחריות.

מכיוון שאיכות החומרה שאנו מספקים היא ברמה גבוהה, אנחנו לא ממליצים להרחיב את האחריות. מניסיוננו רוב התקלות של מכשירי הטלפון הייעודיים PTT הן תקלות נזק שבכל מקרה לא מכוסות במסגרת אחריות הסטנדרטית.   

עלות השימוש בשירותי הרשת הסלולרית – תקשורת

עלות הסים (SIM) ברשת הסלולר. מחושב לפי עלות חודשית של שירותי הנתונים (אינטרנט) של כרטיס הסים. עבור שירות POC / מירס . הסיבה לכך ששירות ה POC / מירס משתמש בשירותי האינטרנט כלומר השמע (Voice) הוא דיגיטלי, טכנולוגיה זו נקראת Voice Over IP (VoIP).  

במידה ומכשיר הטלפון הייעודי משמש אך ורק עבור שירות ה POC / מירס , רצוי לבקש מספק הסים שהסים לא יתמוך בקבלה והוצאת שיחות טלפון , ושליחה וקבלת הודעות סמס. במקרה כזה חבילת הגלישה הנדרשת עבור שירות WePTT של 0.5 ג’יגה עד 1 ג’יגה.

אין באמור באתר משום המלצה לבצע פעולות כלשהן. כל המוצג באתר זה הוא למטרות מידע בלבד. המידע המוצג אינו מקיף, אינו שלם, אינו מכיל גילויים חשובים או סיכונים הקשורים בנושא המדובר. המחבר אינו אחראי לדיוק או לשלמות או לחוסר הדיוק או השלמות של המידע המוצג. המחבר לא בדק או וידא מידע שהתקבל מצד שלישי שהוא עשוי להסתמך עליו. המחבר אינו אחראי בשום אופן לתוכן המידע, השמטות במידע, אי דיוקים, טעויות כאלה או אחרות. כל הפועל עקב מידע שקרא באתר זה, עושה זאת על דעתו האישית בלבד ונושא באחריות הבלעדית לכל פעולה בה ינקוט בהסתמך על המידע באתר זה.