מדריך לבחירת ספק שירות קשר מירס

חירת ספק שירות POC / מירס הוא חשוב מאד לארגון מכיוון שלאחר שנבחר הספק, הארגון הופך לתלוי מאד במערכת הקשר שמסופקת ע”י הספק. קל וחומר שהלקוח מתחייב בהוצאה כספית גבוהה יחסית. במדריך זה נציג את הדגשים החשובים בבחירת ספק שירות קשר מירס.

במקרים רבים לארגון שמעוניין בשירות קשר ארצי אין ניסיון קודם עם מערכות קשר שירות לחץ כדי לדבר על גבי רשת הסלולר POC (PTT Over Cellular), אך למרביתם יש ניסיון עם שירות שהיה על גבי רשת IDEN (מירס המקורי) ו/או מכשירי קשר. מערכות קשר על גבי רשת הסלולר הן מתקדמות יותר ומאפשרות לארגון קשר מיטבי יותר ממערכות קודמות. העובדה ששירות “לחץ כדי לדבר” הוא סלולרי ורשת הסלולר יכולה להעביר נתונים בקצב גבוה יותר מאפשרת למערכת גם גמישות רבה יותר.

לפני פנייה לספקי שירות PTT על גבי רשת הסלולר (“מירס”), צריך להגדיר את הדרישות המצופות ולהשוות אותן לתכונות המערכות של ספקי שירות המירס השונים. בנוסף חשוב לשים לב לשינויים החלים בתחום (לדוגמא: בעבר טלפון מתקפל (צדפה) היה מאד פופלרי).  

האפיון של הלקוח צריך להתייחס לדברים הבאים:

  • תכונות האפליקציה POC/ מירס המותקנת בטלפונים ותכונות מתקדמות: עמדת שיגור (דיספצ’ר Dispatcher) ומערכת הניהול.
  • איכות ותכונות הטלפונים הייעודיים כולל אביזרים נילוום.
  • גמישות בספק רשת הסלולר.
  • זמינות שירות הלקוחות ויכולת תמיכה מרחוק ושביעות רצון לקוחות.

תכונות האפליקציה POC/ מירס המותקנת בטלפונים ותכונות מתקדמות: עמדת שיגור (דיספצ'ר Dispatcher) ומערכת הניהול.

המשותף לכל מערכות שירות ה PTT (מירס) הוא שלאחר בחירת הקבוצה או המשתמש המשתמש צריך ללחוץ על לחצן ה PTT במכשיר הטלפון הייעודי כדי לדבר. באופן כללי ניתן לומר שההבדלים בין המערכות POC של ספקי שירות “לחץ כדי לדבר” (מירס), תלויים בהגדרת תכונות הקבוצות/ערוצים בשרת המערכת, הגדרת תכונות המשתמשים באופן כללי ואף יכולת שינוי הגדרות מרחוק של כל מנוי בנפרד או כל המנויים יחד, יכולת שליטה על תכונות הטלפון ועוד.

היכולת של ספקי שירות POC לבצע שיפור מתמיד בתכונות ויכולות מערכת ה POC הוא הגורם המשמעותי ביותר המבדיל בין ספקי השירות הזה. ככל שלמערכת יש תכונות רבות יותר המשמעות היא שלחברה יש משאבים גדולים יותר כדי להשקיע בפיתוח. מרבית התכונות המפותחות במערכות הן תוצאה של דרישות המגיעות מלקוחות, לכן פיתוח תכונה עבור לקוח ספציפי משרתת את שאר לקוחות המערכת. לכן במרבית המקרים ספקים יבקשו תשלום עבור פיתוח תכונה חדשה, אף על פי שהיא תשרת את שאר לקוחות הספק, ורק מעטים מאד לא ידרשו תשלום. WePTT ככלל, אינה דורשת תשלום עבור פיתוח תכונות נוספות עבור לקוחותיה.  

קימות דוגמאות רבות של תכונות שפותחו במערכת WePTT בעקבות דרישה של לקוחות, להלן חלק מהן: הצגת שם המשתמש האחרון שדיבר, הגדרה אם להאזין או לא להאזין לקבוצה בזמן שהמשתמש בחר להיות במצב של שיחה פרטית (1 על 1), התאמת כפתורים ייעודיים בטלפון עבור תכונות של האפליקציה כמו כפתור בחירה בין קבוצות למשתמשים, חלון קופץ שמציג את מי שמדבר כאשר האפליקציה פועלת ברקע, שימוש באותו משתמש בטלפונים שונים ומעבר המשתמש בין הטלפונים ע”י לחיצה על PTT, התאמת הגדרות האפליקציה לפי דגם טלפון מהסיבה שקיימים דגמי טלפון שצריכים הגדרות עוצמת רמקול ומיקרופון שונות. 

WePTT משתדלת להתאים את תכונות המערכת שלה ללקוחות קיימים ופוטנציאלים, לכן אנחנו נעשה את כל שביכולתנו להתאים את המערכת שלנו שביצועיה יתאימו לדרישות הלקוח הפוטנציאלי קטן כגדול.  

איכות ותכונות הטלפונים הייעודיים כולל אביזרים נילוום.

מכשירי קשר סלולרים (“מירס”) הם טלפונים ניידים שנראים כמו מכשירי קשר עם לחצן PTT בצד המכשיר, שדרך הרשת הסלולרית מתחברים לשרת ניהול של כל המשתמשים (מכשירי הטלפון הניידים עם לחצן PTT). למעשה שרת הניהול מנהל את שירות ה PTT של המכשירים.

מכשירי הקשר הסלולריים (PTT), לכאורה זהים ביניהם, אך גם בין מכשירים אלה קיים הבדל. ההבדלים העיקרים הם סוג המעבד הראשי ויכולת התמיכה של יצרניות מכשירי הטלפון הניידים PTT המוקשחים ביכולת שינוי תכונות המכשיר. חברות מכשירי מוקשחים PTT לעיתים דורשות תשלום לשינויים במערכת ההפעלה של מכשיר הטלפון הנייד.  

דוגמאות להתאמות במערכת ההפעלה שביצענו: התקנת אפליקציות במערכת ההפעלה, ביטול האפשרות לגישה להגדרות המכשיר.

WePTT היא בין הספקים הבודדים בארץ שמייבאת ותומכת במכשירי סלולר PTT מהיצרנים שפיתחו אותם, לכן ביכולתנו להתאים את מערכת ההפעלה של הטלפון לצרכי הלקוח.

האביזרים הנלווים שניתן לחבר לטלפונים הייעודיים הם חשובים מאד לקבלת החלטה עבור משתמשים שצריכים את אביזרי השמע השונים. אביזרי השמע הם חלק בלתי נפרד מהחומרה הדרושה לארגון. לדוגמא מערכת ראש שב”כ שצריך לוודא שהחיבור כולל תמיכה בלחצן PTT, או מיקרופון רמקול (רמ”ק או מע”ד) שצריך לוודא שעוצמת הרמקול חזקה מספיק ושמכשיר הטלפון הייעודי מספק מתח למגבר של הרמקול (טעינה נפרדת של המיקרופון רמקול היא לא נוחה למשתמשים) .

ל WePTT קיים מגוון רחב של אביזרים ומרבית הטלפונים הייעודיים מספקים אף מתח למגבר הרמקול של המיקרופון רמקול (רמ”ק או מע”ד).

גמישות בספק רשת הסלולר.

כיסוי הרשת הסלולרית באיזור בו פזורים המשתמשים של הארגון במערכת המירס הוא משמעותי לאיכות ביצועי המערכת במיוחד לזמן מעבר השמע. 

ישנם האומרים שקרבת השרת מערכת ה POC לתשתית חברת הסלולר הוא חשוב לביצועי המערכת ושרידותה אך מכיוון שתשתיות האינטרנט בארץ הם של סיבים אופטיים, נראה שהסבירות שרשת סלולר ספציפית תיפול (לא יהיה שירות סלולר), גדול יותר מהסבירות שלא יהיה שירות ברשת האינטרנט. 

כדאי לבדוק את האיזורים בהם הארגון פועל ולבחון איזו רשת או רשתות סלולר פועלות הכי טוב בתחום הפעילות של הארגון.

ייתכן שספקים מסויימים הקשורים לספק סלולר ספציפי יתקשו לתת מענה לסוגיה זו.WePTT  מאפשרת בחירת סים משלושת רשתות הסלולר הפועלות בארץ.

זמינות שירות הלקוחות ויכולת תמיכה מרחוק ושביעות רצון לקוחות.

ספקים רבים מתפארים בשירות המענה הטלפוני שלהן ובצדק, אך פתרון בעיה בתחום ה POC הוא לעיתים מורכב יותר מתחומים אחרים, הסיבה שתקלה יכולה להגרם בכל מיני מקומות בשרשרת הספק השירות. לכן פתרון תקלה יכול להיות קשור לגורמים שונים כמו: ביצועי הטלפון, הגדרות הטלפון, הגדרות האפליקציה, התקנת הסים, חיבור הסים לרשת הסלולר, הגדרות שרת האפליקציה ועוד. 

כדי להבטיח אמינות באיכות השירות של מערכת ה POC (מירס), המערכת צריכה להיות מצד אחד סגורה (מינימום יכולת למשתמש לשנות הגדרות שאין צורך לשנות) ומצד שני גמישה כך שהמערכת תוכל להתאים את עצמה לסוגי טלפונים שונים ולשנות את כל התכונות הקיימות באפליקצייה גם מרחוק. WePTT היא בין המערכות הבודדות שפועלות ומיישמות שת התפיסה הזו. ולראייה שביעות הרצון הגבוהה של לקוחותיה.

לסיכום, כדאי מאד שבחינת המערכת תתבצע מול איש טכני של הספק הפוטנציאלי של מערכת המירס מכיוון שהוא אמור להכיר ולדעת את כל התכונות של מערכת ה POC. קשה לעיתים להגדיר את כל הדרישות מכיוון שבמקרים רבים מושג או שם של תכונה מסויימת אצל ספק אחד שונה אצל ספק אחר.

אין באמור באתר משום המלצה לבצע פעולות כלשהן. כל המוצג באתר זה הוא למטרות מידע בלבד. המידע המוצג אינו מקיף, אינו שלם, אינו מכיל גילויים חשובים או סיכונים הקשורים בנושא המדובר. המחבר אינו אחראי לדיוק או לשלמות או לחוסר הדיוק או השלמות של המידע המוצג. המחבר לא בדק או וידא מידע שהתקבל מצד שלישי שהוא עשוי להסתמך עליו. המחבר אינו אחראי בשום אופן לתוכן המידע, השמטות במידע, אי דיוקים, טעויות כאלה או אחרות. כל הפועל עקב מידע שקרא באתר זה, עושה זאת על דעתו האישית בלבד ונושא באחריות הבלעדית לכל פעולה בה ינקוט בהסתמך על המידע באתר זה.